Die Vignette als Übung der Wahrnehmung / The vignette as an exercise in perception

Zur Professionalisierung pädagogischen Handelns / On the professionalisation of educational practices

Pedagogical work requires the willingness to engage with new situations and with people in their diversity. This book does not offer any simple recipes, but a gentle approach to important steps towards professionalisation in the teaching profession. These lead via an open attitude of perception and the inclusion of corporeality to an insight into how learning and teaching processes can be understood in a new or different way. With vignettes and examples from different pedagogical fields, the theoretical concepts are presented and reflected on their application.   The book contains a German-language and an English-language version. Assoz. Prof. in dott. mag. Evi... alles anzeigen expand_more

Pedagogical work requires the willingness to engage with new situations and with people in their diversity. This book does not offer any simple recipes, but a gentle approach to important steps towards professionalisation in the teaching profession. These lead via an open attitude of perception and the inclusion of corporeality to an insight into how learning and teaching processes can be understood in a new or different way. With vignettes and examples from different pedagogical fields, the theoretical concepts are presented and reflected on their application. 

 The book contains a German-language and an English-language version.



Assoz. Prof. in dott. mag. Evi Agostini, Ph.D., Zentrum für Lehrer*innenbildung und Fakultät für Philosophie & Bildungswissenschaft, Universität Wien Univ.-Prof. Dr. Hans Karl Peterlini, Institut für Erziehungswissenschaft und Bildungsforschung, Universität Klagenfurt Ass.-Prof. Dr. Jasmin Donlic, Institut für Erziehungswissenschaft und Bildungsforschung, Universität Klagenfurt Univ.-Ass.in Verena Kumpusch, B.A. M.A., Institut für Erziehungswissenschaft und Bildungsforschung, Universität Klagenfurt

Univ.-Ass. in Dr. in Daniela Lehner, B.A. M.Sc., Institut für Erziehungswissenschaft und Bildungsforschung, Universität Klagenfurt Isabella Sandner, B.A., Institut für Erziehungswissenschaft und Bildungsforschung, Universität Klagenfurt



EINFÜHRUNG: Vier Schritte zur pädagogischen Professionalisierung

WAHRNEHMUNG: Wahrnehmung des (Un-)Vertrauten

LEIB: Leiblichkeit als neue Perspektive

VIGNETTE: Die Vignette als Reflexionsinstrument

LERNEN: Lernen im pädagogischen Handeln

EPILOG: Das Gelingen in Ihre Hände legen

--

INTRODUCTION: Four steps to the professionalisation of pedagogy

PERCEPTION: Perceiving the (un)familiar

BODY: Corporeality: a new perspective

VIGNETTE: The vignette as a tool for reflection

LEARNING: Learning in educational practice

EPILOGUE: Putting success in your hands

weniger anzeigen expand_less
Weiterführende Links zu "Die Vignette als Übung der Wahrnehmung / The vignette as an exercise in perception"

Versandkostenfreie Lieferung! (eBook-Download)

Als Sofort-Download verfügbar

eBook
0,00 €

  • SW9783847418245110164

Ein Blick ins Buch

Book2Look-Leseprobe

Andere kauften auch

Andere sahen sich auch an

info